Paleo Taş Devri Diyeti Nedir

tas-devri-diyeti
Paleo Diyeti  (Taş Devri Diyeti) Nedir, Diyeti Yapanların Yorumları Nasıl ?

Son dönemlerin popüler diyet yöntemi taş devri diyeti ile bir çok ünlünün zayıfladığını artık herkes biliyordur. Dukan diyeti olarak her ne kadar dukan diyetinin önemini bilsekte sitemizde popüler ve başarılı diğer diyet yöntemlerine de yer vermemiz gerektiğini düşünüyoruz.

Taş devri diyeti nasıl zayıflatıyor ?

 

– Paleo diyeti (taş devri diyeti) en önemli özelliği diyet yapanlara sınırsız yemek yemesine imkan tanıması. Bu özelliğinden dolayı zayıflamak isteyen kişiler için çok ideal bir sistem olarak görünüyor :)

– Diğer diyet türlerinden farklı olarak hayvansal yağlar’a izin vermesi.

– Diyetin en önemli kısımlarından birisi de sakatat olarak tabir edilen ve kilo aldırdığı için bir çok kişi tarafından tercih edilmeyen besinlere izin verilmesi.

Paleo diyetinin en sıkını görünen kısmı ise yiyeceklerin %60’lık kısmının çiğ olarak yenilmesinin uygun görülmesi.

Bu kadar ilginç başlıkların bir araya gerelek meydana getirdiği bu diyet türünün detaylarına değineceğiz mutlaka. Diyet’in ne kadar sağlıklı olduğunu da anlatacağız.

paleo-tas-devri-diyeti

Taş devri diyeti tam olarak neyi savunuyor?

Diyet’in adından da belli olduğu üzere taş devri dönemlerindeki ilkel uygarlıklardan bu güne kadar genetik olarak insanların yeme içme alışkanlıkları değişime uğramıştır. Paleo diyeti  ilkel zamanlardaki yeme içme alışkanlıkları ile insanları zayıflatmaya çalışan bir yöntemdir. Tabiiki zayıflamak için mağara adamlarının yeme içme yöntemine dönmek ister misiniz bilemiyoruz :)

Taş devri diyeti koşulları nedir

– Tuz, un ve şeker kesinlikle yasaktır. Eğer beceremiyorsanız çok az kullanmalısınız

– Et sınırsız serbest:) kendi yağında ve az pişmiş tüketilmelidir.

– Sucuk, kavurma,pastırma yenilebilir(tercihen evde yapılanlar) ama salam ve sosis gibi işlenmiş et ürünleri kesinlikle yasak.

– Yumurta serbest ve şiddetle tavsiye ediliyor ‘ Günde 1-4 yumurta yenilebilir.Yalnız yumurtayı tavada önermiyor paleo diyeti.Eğer illa tavada yapılacaksa zeytinyağı ve fındık yağı ile kızartmanız gerekiyor.

Daha önce bahsettiğim gibi sakatat hastalığı olmadığı sürece bu besinlerde serbest!

– Sütü kesinlikle doğal tercih etmelisiniz, aksi durum da önerilmiyor.  Doğal süt bulmanız imkansız görünüyorsa, en azından pastorize şişe süt kullanmalısınız veya sütün yerine mayalanmış süt ürünleri (tam yağlı yoğurt,tam yağlı peynir ) tercih edilmeli. Özellikle kefirle mayalanmış süt bu diyetin şiddetle önerdiği bir diğer besin.

– Baklagillerin her türlüsü haftada 2-3 kereden fazla yenilmemeli.

– Balık ve balık yağı serbest.Ama büyük balıkların civa yükünden dolayı küçük balıklar her gün ızgara,haşlama veya zeytinyağında pişirilerek tüketilebilir.

– Kabuklu kuru yemişler,kavrulmamış ve tuzsuz olması şartıyla günde bir avuç tüketilebilir.

– Yaş sebzelerin tümü mümkün olduğunca çiğ ve az pişmiş şekilde her zaman bolca tüketilmelidir.Patates,patlıcan,havuç yüksek şeker içeriği nedeniyle az tüketilmeli veya hiç tüketilmemelidir.

– Tereyağı doğal olmak koşulu ile rahatlıkla yenilebilir.Köyde otlayan hayvanlardan elde edilen tuzsuz tereyağı tercih edilmeli,ambalajlı yağlardan kaçınılmalıdır.

– Tahıllı ve unlu gıdalar hızlı emilen şeker içerirler ve insülin direncini artırırlar.Bu nedenle ekmek ve unlu mamüllerin hepsi yasak! Diyete adaptasyonda zorluk yaşanırsa,ilk hafta tam kepekli veya yulaf ekmeği bir iki dilim yenilebilir.

– Meşrubat kesinlikle yasak. Günce 6-8 Bardak su içilmeli.Meşrubat yerine evde şekersiz yapılan komposto ve az şekerli meyvelerin suları tercih edilmeli.

tas-devri-diyeti2

Paleo diyetinde pişirme

Yine taş devri yöntemi yani güveç öneriliyor.Yiyecekler kendi suyuyla ağır ağır pişirilmeli. Mikrodalga fırınlardan uzak durulmalı.

 

Paleo diyeti öneriler

– Bir yiyeceği yedikten sonra bulantı,kusma gibi sorunlar ortaya çıkıyorsa o yiyeceği diyet listenizden çıkarın,vücudunuzu zorlamayın.

– Günde 5-9 saat arası uyuyun.

– Günde en az yarım saat yürüyüş,3-5 dakika kültür fizik hareketleri yapılmalı,ağır egzersizlerden kaçınılmalı.

– Güneş ışığının dik gelmediği saatlerde yarım saat gözlüksüz güneşlenilmeli,yeterli D vitamini alınmalı.

Paleo diyet besin piramidi ise aşağıdaki gibi;piramidin en altında en yararlı yiyecekler var,uç kısmına doğru gidildikçe önerilmeyen yiyecekler.




Yorum Yazın

Etiketler:,