Dukan Diyet Evreleri

1
Dukan Diyet Evreleri son dönemin en çok merak edilen ve konuşulan konularından oldu. Oldukça sağlıklı ancak tarifleri ile herkesi şaşırtan ve normal diğer diyetlerden ne kadar farklı olduğunu gösteren oldukça iddialı bir diyet. Ve dukan diyeti yemeklerinden herkes kendi için uygun olanı tercih edip gayet başarılı şekilde kilo vermeye karar verebilir. Çünkü tarzı ve farklılıkları ile oldukça iddialı olan Dukan Diyet Evreleri ile de herkesi rahatlatmaya devam ediyor. Sizin içinde böyle bir çıkış yolu gerekli ise ve sağlığınıza ve güzelliğinize kavuşmak için diyete yani sağlıklı olan diyete ihtiyacınız varsa işte size Dukan Diyet Evreleri….

Atak Rejimi: Saf Proteinler Ortalama süre: Beş gün Seyir Rejimi: Alternatif Proteinler Ortalama süre: Kilo başına bir hafta Güçlendirme Rejimi: Kilo verildikten sonraki evre Ortalama süre: Verilen kilo başına on gün Koruma Rejimi: Kesin koruma evresi Ortalama süre: Hayat boyunca devam ettirilmelidir.

ATAK EVRESİ ÖZETİ

Süresi, vakalara göre, 1-10 gün arasında değişen bu dönemde, belirtilen on kategorideki besinleri ve ekstraları yeme hakkınız var. Bu on kategoriden, hoşlandığınız ya da size uygun gelen gıdaları hiçbir sınırlama olmadan, günün istediğiniz saatinde, dilediğiniz kadar tüketebilirsiniz. Ayrıca bu gıdaları birbirleriyle karıştırma özgürlüğünüz de var.

Yediklerinizi çeşitlendirin, yiyecekleri sırayla ya da sırasız tüketin, tüketim biçiminizi değiştirmeyi deneyin ve atak döneminde yenebilecekler listesinde belirtilen bütün gıdaların gerçekten tamamen sizin olduğunu unutmayın.

SEYİR EVRESİ ÖZETİ

Atak döneminde izin verilen bütün gıdalara devam ederken, bunların yanına, çiğ ya da pişmiş sebzeleri de ekleyin. Her zamanki gibi bu sebzelerin yeneceği miktara, yenebileceği saatlere ya da izinli diğer gıdalarla karıştırılmalarına herhangi bir kısıtlama getirilmemiştir.

Bütün seyir evresi süresince, hedeflemiş olduğunuz kiloya gelene kadar sebzeli ve sebzesiz protein dönemlerini dönüşümlü olarak peşpeşe uygulayın.

GÜÇLENDİRME EVRESİ ÖZETİ

Bu geçiş döneminin süresi verilen kiloyla bağlantılı olarak hesaplanır: Verilen her kilo için 10 günlük yeni rejim yapılmalıdır. Eğer 20 kilo verdiyseniz, öyleyse bu dönemi 200 gün boyunca sürdürmelisiniz.

Yeni kilonuzu korumayı hedeflediğiniz bu güçlendirme evresi boyunca, bu dönemdeki izinli besinleri tüketmekte özgürsünüz ve sürdürmekte olduğunuz rejime mümkün olduğunca sadık kalmalısınız. Bu evrede izinli gıdaların yanı sıra haftada 2 kez ödül yemeği hakkınız vardır. Verdiğiniz kiloyu korumada yardımcı olacak haftada 1 gün atak rejimindeki gibi saf protein diyeti de atlanmamalıdır.

KORUMA EVRESİ ÖZETİ

Haftanın 6 gününde her istediğinizi yemeye geri dönebilirsiniz. Bu arada kilo koruma amaçlı önerilen gıda gruplarını da aklınızın bir köşesinde tutup gerektikçe bunlara başvurabileceğinizi unutmayın. Bütün zayıflama programını sıkı sıkıya takip edin, öğrendiklerinizi uygulayın. Yaşamınızın geri kalanı boyunca kendinizi güvenceye almak için protein perşembeleri uygulayın. Yaşamınızı sanki asansörler hiç yokmuş gibi sürdürün. Ayrıca yaşamınızın geri kalanında her gün 3 çorba kaşığı yulaf kepeği yiyin.




Yorum Yazın

Etiketler:, ,