Dukan Diyeti Seyir Evresi

meyve
Dukan Diyeti Seyir Evresine geldiğiniz zaman karşınıza çıkan yemeniz ve yememeniz gerekenler gün gün ve neredeyse saat saat verilmiş. Dukan Diyeti Seyir Evresinde özellikle protein diyeti göze çarpıyor. Peki Dukan Diyeti Seyir Evresinde başka neler yer alıyor? Dukan Diyeti Seyir Evresinden sonra hangi evre geliyor. Dukan Diyeti ve evreleri bir çok uzman tarafından oldukça eleştirilirken nasıl oldu da birden bir çok insan Dukan Diyeti ve kitabına yöneldi. Aslında yanlış bilinen doğrularla dolu olan evreler ve Dukan Diyeti tavsiyelerini sitemizden inceleyebilirsiniz. Hem farklı olduğunu kendiniz görebilirsiniz hem de oldukça rahat yapılabilecek bir çok tarifin varlığını göreceksiniz.

Hedeflenen kiloya ulaşmada kesin bir “alternatif protein diyeti” ile devam eden seyir süreci. Bu süreçte, hedeflediğiniz kiloya ulaşmak için diyete ara vermiyorsunuz ve protein günleriyle protein ve sebze yenen günler birbirini izliyor.

İsminden de anlaşılacağı gibi, bu diyet birbirini takip eden iki diyetten oluşuyor; önce saf protein dönemi, hemen sonrasında tüm pişmiş ve pişmemiş sebzelerin eklendiği dönem. Bu birbirini takip eden dönemlerin her biri belirli bir miktar kalorinin yakılması amacıyla izlenir.

Diyetlerin Yer Değiştirmesi

İki diyetten her ikisi de yenecek miktarlar açısından aynı derecede özgürlük tanıyor. İkisi de, izin verilen besinlerin günün herhangi bir saatinde, “istenen miktarda” ve istenen karışımlar halinde tüketilmesine izin vererek hem tam bir özgürlük sağlıyor, hem de açlığı yemek yiyerek gideriyor ve niteliksel hevesleri miktar bakımından doyumla telafi ediyor. Verilen kiloların, önceden yapılmış rejimlerin sayısının, yaşın, adayın motivasyonunun dikkate alınması bu iki rejimin dönüşüm ritmini daha sonra detaylandıracak kesin kurallarla belirleyecektir.

Bu seyir evresi, hedeflenen kiloya varılıncaya kadar kesintisiz sürdürülmelidir. Geçmişteki kötü deneyimlere kısmen bağlı olsa da alternatif protein diyeti, ilk zayıflama girişimlerinin neden olduğu aşı benzeri bağışıklık etkisinden en az etkilenen diyetlerdendir.

Bu evre, dönüşümlü olarak birbirini takip eden iki diyetten oluşur: Protein + Sebze diyeti ve saf protein diyeti. Bunlar kilo sabitlenene kadar birbirini izler. Bu evrede 1+1 diye tabir edilen 1 gün saf protein / 1 gün sebze protein ya da 5+5 şekliyle diyetinizi devam ettirebilirsiniz.

Protein yüklü atak rejimi bittiğinde, hele bu rejim 5 gün sürdüyse, yokluğu kendini hissettiren bir besin kategorisi gündeme gelir: Taze sebzeler ve çiğ tüketilen sebzeler. Yalnız bu gıdaları tüketirken dikkat edilmesi gereken nokta şudur ki: bir öğünde protein almadan yalnızca sebzeyle beslenmek yok.

İzin Verilen ve Verilmeyen Sebzeler

Her öğünde tüketmemek koşuluyla;

  • Domates
  • Salatalık
  • Turp
  • Ispanak
  • Kuşkonmaz
  • Pırasa
  • Taze Fasulye
  • Lahana
  • Mantar
  • Kereviz
  • Rezene
  • Tüm Salata Türleri
  • Hindiba
  • Pazı
  • Patlıcan
  • Kabak
  • Havuç
  • Pancarlar

Yalnızca nişastalı sebzeler yasak.

  • Patates
  • Pirinç
  • Mısır
  • Bezelye
  • Nohut
  • Bakla
  • Mercimek
  • Börülce
  • Avokado
  • Enginar

Seyir evresinde tüketmeniz gereken yulaf kepeği miktarı, günde 2 çorba kaşığıdır.

Kilo verme ilk evre boyunca mükemmel ilerlerken, sebzelere başlanmasıyla yavaşlar, hatta bir miktar kilo geriye bile alınabilir. Bunun sebebi sebzelerin proteinlerin yanına eklenmesiyle, atak evresinde vücuttan hızla atılan su yeniden geri alınır. Kilo verme sürecindeki anlaşılmaz durağanlığın nedeni budur. Vücuttaki yağlara bağlı olarak gerçekleşen doğru kiloya inmeye yönelik kilo kaybı sürmekte, ancak bu durum sebzelerden gelen su yüzünden kamufle olmaktadır.

Diyet Ritmi

Kısa vadede en etkili oran 5/5’tir. Yani 5 gün saf protein + 5 gün sebze protein. Diğer çözüm 1/1’dir. Yani 1 gün saf protein + 1 gün sebze protein. Kilo fazlası daha az olanlar için 2/7 uygundur. Yani 2 gün saf protein + 5 gün sebze protein

Vücutlarının üst kısmında kilo fazlası olmayıp, kilosu daha çok kalça ve baldırlarda birikmiş olan, selülitli bayanlar için 2/0 uygundur. Yani 2 gün saf protein + 5 gün hiçbir diyet uygulamadan, fazla da yemeden, tamamen normal beslenme. Bu evrede her gün 30 dakikalık yürüyüş zorunludur.




  1. 2 Yorum “Dukan Diyeti Seyir Evresi”

  2. tülay yazıcı Diyor ki :

    2+0 bana çok uyuyor.ama normal beslenme derken tatlı yağlı hamurişi serbest mi ?_ tabiki aşırıya kaçmadan…


    25 Şubat 2014 saat 17:11.

  3. evrim kızıl Diyor ki :

    atak evresi 5 günden sonra ne yapılmalı.yukarıda kilo olmayıp aşşşağıda olanlar için.bide yiyelecek sebzeler yemek olarakmı haşlanmış mı olucak.mesala ıspanak?hangi yağda


    24 Nisan 2014 saat 13:14.

Yorum Yazın

Etiketler:, , ,