Dukan Diyeti Evreleri

Dukan Diyeti Evreleri

Dukan Diyeti Evreleri nelerdir? Dukan diyeti son yılların en çok dikkat çeken diyetlerinden. Özellikle yaşam tarzınıza getireceği değişiklikler ile hem daha sağlıklı kalabilir hem de kendiniz ve hayatınız için önemli bir karar vermiş olabilirsiniz. Öncelikle vermek istediğiniz kiloda koyacağınız sınır ile işe başlamalısınız. Ardından dikkatli şekilde inceleyeceğiniz Dukan Diyeti Evreleri ile tamamen bu işe konsantre olmalısınız ki dilediğiniz sonuçlara tamamen ulaşabilin.

Sizin için dukandiyeti.gen.tr adresinde yer alacak olan Dukan Diyeti Evreleri ve Dukan Diyeti ile ilgili bilmek isteyeceğiniz bir çok detay en ince ayrıntısına kadar yer alacak ve siz dilediğiniz gibi faydalanabileceksiniz. Dukan Diyeti ve Evreleri son dönemin en çok merak edilen ve tartışılan konularından. Henüz bir araştırma yapmadıysanız sizin için burada yer alacak detaylı bilgiler oldukça faydalı olacaktır. Dukan diyeti ile başarılı şekilde kilo veren insanlar arasında siz de yerinizi alabilir ve hayatınıza daha mutlu daha sağlıklı şekilde devam edebilirsiniz.

Dukan diyeti 4 farklı aşamadan oluşuyor.

1- Dukan diyeti ATAK EVRESİ

İlk aşama olan atak evresinde sadece proteinle beslenmek gerekiyor. Süresi, vereceğiniz kilo miktarına göre 1-10 gün arasında değişiyor. 10 kilo vermek isteyen biri 1 hafta sürecek atak dönemi kurallarını harfiyen uygulamak zorunda.

Karbonhidrat yok. Yenilmesi gereken besinler;

Az yağlı etler (kuzu ve pirzola hariç), sakatat, bütün balıklar, bütün deniz ürünleri, ördek ve kaz dışında tüm kümes hayvanları, yağsız jambon, hindi ve tavuk dilimleri, yumurta, yağsız süt ve süt ürünleri. En az 1,5 litre su. Diyetin olmazsa olması 1,5 yemek kaşığı yulaf ekmeği ve elbette spor. Her gün mutlaka 30 dakika yürüyüş öneriliyor.

2- Dukan diyeti SEYİR EVRESİ

Bu aşamada proteinlere ek olarak sebze de yemeye başlıyorsunuz. Enginar, patlıcan, domates, ıspanak, brokoli, lahana gibi sebzeler serbest. Patates, pirinç, mısır gibi karbonhidratlı besinler kesinlikle yasak. Bu aşamanın en fazla 10 gün uygulanması öneriliyor. Su ve spor ihmal edilmiyor.

3- Dukan diyeti GÜÇLENDİRME EVRESİ

Bu evreye gelindiğinde hedef kiloya ulaşılmış olması bekleniyor. Bundan sonra, verdiğiniz her kilo başına 10 gün güçlendirme dönemi uygulanması gerekiyor. Yani 10 kg verdiyseniz 10X10=100 gün güçlendirme yapılmalı.

Bu dönemde:

Atak evresinin proteinli besinleri, seyir döneminin sebzeleri, muz, üzüm ve kiraz dışında her gün bir porsiyon meyve, günde 2 dilim tam tahıllı ekmek, çok yağlı olmayan peynir, haftada 2 porsiyon nişastalı gıda, kuzu budu, 1,5 çorba kaşığı yulaf kepeği yiyebiliyorsunuz. Haftada 2 gün ödül yemeği hakkınız var. Ayrıca, haftanın bir gününü sabitleyerek o gün içinde sadece saf protein tüketmeniz gerekiyor.

Su ve spor bu evrenin de olmazsa olmazı

4- Dukan diyeti KORUMA EVRESİ

Diyetin son ve en kolay evresine geldik. Artık haftanın 6 günü dilediğiniz her yemeği serbestçe yiyebileceksiniz. Bir daha asla kilo almamak için ise yine sabitlediğiniz haftanın bir gününde saf protein almanız gerekecek.

Kilo vermek ve tekrar eski kilonuza dönmemek için Dukan diyetinin 4 evresini harfiyen uygulamalısınız.

Gelelim uyarılara;

Öncelikle Pierre Dukan’ın “Dukan Diyeti” kitabını almanızı öneririz. Kitapta diyetin mantığını ve neyi ne için yaptığınızı öğreniyor olacaksınız.

Diyete başlamadan önce ve sonrasında aralıklarla mutlaka rutin sağlık kontrollerinizi yaptırmalısınız. Diyetin üzerinizde yaratacağı etkiyi görebilmeniz ve sağlıkla tamamlayabilmeniz açısından önemlidir.

-18 yaş altındaysanız, hamileyseniz, emziriyorsanız; tiroid, yüksek tansiyon, kolestrol, diabet, gut, böbrek, kalp ve karaciğer rahatsızlıklarınız varsa, yüksek protein alımı sağlığınızı tehlikeye atabilir. Doktorunuza danışmadan bu diyete asla başlamayın!






Yorum Yazın

Etiketler:, , ,