Dukan Diyeti

pr-dukan-diyeti
Dukan diyeti nasıl yapılır
Dukan diyetinin yapılma evresi süre olarak altı aya kadar uzayabilir.
Dukan diyeti kişiden kişiye değişmekle birlikte 6 aya kadar sürebilir.

Dukan Diyeti Evreleri

Atak Rejimi: Saf Proteinler
Ortalama süre: Beş gün
Seyir Rejimi: Alternatif Proteinler
Ortalama süre: Kilo başına bir hafta
Güçlendirme Rejimi: Kilo verildikten sonraki evre
Ortalama süre: Verilen kilo başına on gün
Koruma Rejimi: Kesin koruma evresi
Ortalama süre: Hayat boyunca devam ettirilmelidir.

Atak evresi :

Atak evre süresi duruma göre 1 ve 10 gün arasında değişir.  İlk dönemde belirtilen besinleri fazladan tüketme şansınız var. Beslenme listenizde kendinize uygun olan gıdaları kullanmanızda hiç bir sınır yoktur. Günlük olarak istediğiniz saatte dilediğiniz miktarda tüketebilirsiniz.Dukan diyetinin sanırım en eglenceli kısmı da bu olsa gerek :)

Ayrıca bu gıdaları birbirleriyle karıştırma özgürlüğünüz de var.

Yediğiniz gıdaları mutlaka çeşitlendirerek yiyecekleri sırasıyla tüketin. Atak döneminde yediğiniz yiyecekleri değiştirmeyi denerseniz diyete daha kolay adapte olabilirsiniz.
Seyir Evresi

Atak döneminde olduğu gibi bütün gıdaları yemeye devam ederken, ek olarak çiğ ya da pişmemiş sebzelerde tüketebilirsiniz. Her zamanki gibi bu sebzelerin yeneceği miktara, yenebileceği saatlere ya da izinli diğer gıdalarla karıştırılmalarına herhangi bir kısıtlama getirilmemiştir.

Bütün seyir evresi süresince, hedeflemiş olduğunuz kiloya gelene kadar sebzeli ve sebzesiz protein dönemlerini dönüşümlü olarak peşpeşe uygulayın.

GÜÇLENDİRME EVRESİ ÖZETİ

Bu geçiş döneminin süresi verilen kiloyla bağlantılı olarak hesaplanır: Verilen her kilo için 10 günlük yeni rejim yapılmalıdır. Eğer 20 kilo verdiyseniz, öyleyse bu dönemi 200 gün boyunca sürdürmelisiniz.

Yeni kilonuzu korumayı hedeflediğiniz bu güçlendirme evresi boyunca, bu dönemdeki izinli besinleri tüketmekte özgürsünüz ve sürdürmekte olduğunuz rejime mümkün olduğunca sadık kalmalısınız. Bu evrede izinli gıdaların yanı sıra haftada 2 kez ödül yemeği hakkınız vardır. Verdiğiniz kiloyu korumada yardımcı olacak haftada 1 gün atak rejimindeki gibi saf protein diyeti de atlanmamalıdır.

KORUMA EVRESİ ÖZETİ

Haftanın 6 gününde her istediğinizi yemeye geri dönebilirsiniz. Bu arada kilo koruma amaçlı önerilen gıda gruplarını da aklınızın bir köşesinde tutup gerektikçe bunlara başvurabileceğinizi unutmayın. Bütün zayıflama programını sıkı sıkıya takip edin, öğrendiklerinizi uygulayın. Yaşamınızın geri kalanı boyunca kendinizi güvenceye almak için protein perşembeleri uygulayın. Yaşamınızı sanki asansörler hiç yokmuş gibi sürdürün. Ayrıca yaşamınızın geri kalanında her gün 3 çorba kaşığı yulaf kepeği yiyin.

Bu önlemlerden herhangi birini atlayacak olursanız, kilo kontrolünüzü tehlikeye sokarsınız.

Hepsine boş verirseniz, er ya da geç vermiş olduğunuz bütün kiloları geri alırsınız.




  1. 2 Yorum “Dukan Diyeti”

  2. zeynep Diyor ki :

    diyete bugün başladım


    30 Ocak 2014 saat 11:08.

  3. Filiz Çokşen Diyor ki :

    Bu diyetle ilgili en azından iki haftalık bir liste yok mu? Sebze ne şekilde diyete katılacak hiç bir açıklayıcı bilgi bulunmuyor bu yazılarda
    14 yaşında ki oğlumda yapmak istiyor. sakıncası olur mu nasıl bir yiyecek listesi önerirsiniz.


    07 Nisan 2014 saat 16:26.

Yorum Yazın

Etiketler: